Kāds ir mājokļa garantijas saņemšanas process
Aizņēmējiem, kas vēlas saņemt hipotekāro aizdevumu, kurš nodrošināts ar ALTUM mājokļu garantiju, ir jāvēršas kādā no komercbankām, ar kurām ALTUM ir noslēgts sadarbības līgums
Aizņēmējs
Banka
ALTUM
- Aizņēmējs iesniedz pieteikumu hipotekārā aizdevuma saņemšanai vienā no bankām, ar kurām ALTUM ir noslēgts sadarbības līgums.
- Banka pārliecinās, ka aizņēmējs iesniedzis iegūtas vidējās profesionālās vai augstākās izglītības apliecinoša dokumenta kopiju (palīgmateriāls par izglītību pamatojošiem dokumentiem). Banka izvērtē pieteikumu un lemj par ALTUM mājokļu garantijas piesaisti. Banka sagatavo un iesniedz ALTUM garantijas pieteikumu. Ja mājokļa garantija saņemta iepriekš, banka pārliecinās, ka iepriekšējā garantija piešķirta vismaz pirms 3 gadiem, tās saistības ir izbeigušās, un kopš iepriekšējās garantijas saņemšanas ģimenē ir bērni vai iestājusies grūtniecība.
- ALTUM 5 darbadienu laikā izvērtē garantijas pieteikumu, tam pievienotos dokumentus un pieņem lēmumu par garantijas izsniegšanu vai atteikumu sniegt garantiju. Paziņojumu par pieņemto lēmumu ALTUM nosūta bankai.
- Ja ir pieņemts lēmums par garantijas izsniegšanu, ALTUM izraksta rēķinu bankai par mājokļa garantijas izsniegšanu. Banka nodrošina ALTUM izrakstītā rēķina apmaksu.
- Pēc ALTUM izrakstītā rēķina apmaksas, ALTUM un banka noslēdz garantijas līgumu par aizņēmējam piešķirto mājokļa aizdevumu un aizņēmējam tiek piešķirts bankas aizdevums mājokļa iegādei vai būvniecībai.
Par mājokļu garantijas saņemšanu jautā bankā
Bankas, ar kurām sadarbojamies
Par mājokļu atbalsta programmu jautā ALTUM
majoklu.galvojumi@altum.lv 67774010
Mājokļu atbalsts ģimenēm ar bērniem
Atbalsts mājokļu iegādei ģimenēm ar bērniem
Balsts subsīdija
Daudzdzīvokļu māju energoefektivitāte
Atbalsts daudzdzīvokļu māju energoefektivitātei
Privatizācijas procesa apkalpošana
Fiziskām un juridiskām personām
Privātpersonu aizdevumu apkalpošana
Par sadarbību esošā aizdevuma darbības laikā